Ranko Ždrnja

Evo nekih odgovora ne često postavljana pitanja:

 

Da li moram biti u odličnoj kondiciji da bih mogao trenirati  aikido ?


Ne morate. Koncepcija treninga je takva, da Vam pruža mogućnost da sami odredite intenzitet sopstvenog fizičkog naprezanja. Tačno onoliko koliko Vam je potrebno da se prijatno osećate.

 


Da li su treninzi fizički naporni ?


Aikido je individualno prilagodljiv. U početku se vežba lagano i bez žurbe. Sa vremenom dolazi sigurnost i opuštenost, pa se ubrzava i izvođenje. Vežbe koje se rade s partnerom UVEK se rade u granicama mogućnosti vašeg partnera, bez obzira na staž i iskustvo.

 


Da li devojke mogu trenirati  aikido?


Devojke mogu trenirati sasvim ravnopravno sa muškarcima. Nisu potrebni velika snaga i kondicija da bi se uspešno treniralo. U  aikidou ima dosta devojaka.

 


Početnik sam i bojim se da ću biti najlošiji. Drugi već treniraju i znaju bolje od mene.


Novim se članovima poklanja posebna pažnja da se što pre uklope u vežbanje i da se pri tom osećaju ugodno. To je normalno. To su prošli i prolaze svi članovi. Kao što novi uče od starijih, uvek postoji nešto što novi učenici mogu naučiti starije.

 


Da li sam suviše mlad, ili suviše star za treniranje aikidoa ?


Aikido možete početi od polaska u osnovnu školu. U nekim slučajevima i ranije.

Odrasli mogu krenuti sa treniranjem bilo kada, čak i od dana kada krenete u penziju i imate više vremena za sebe.

Nikada nije prerano ni prekasno za početak treniranja realnog aikidoa.

 


Kada se mogu upisati na aikido?


U bilo koje doba godine.

Nazovite nas ili posetite za vreme treninga. Možete prvo pogledati trening.

Sve posetioce ohrabrujemo da gledanje rade sa strunjače, direktno vežbajući sa ostalima.

 


Koliko bi mininalno puta trebao trenirati ?


Iako ne postoji donja granica, preporučuje se dolaženje na barem 2 treninga nedeljno. Poželjno bi bilo 3 treninga nedeljno.

 


Mogu li se odmoriti za vreme vežbanja ?


Možete. Kada niste raspoloženi ili ste umorni, možete prekinuti trening, ali se morate prvo javiti treneru.

 

 

 

Šta mi je potrebno za aikido trening, u čemu se trenira ?


Dovoljno je da donesete trenerku (donji deo minimalno do ispod kolena) i udobnu majicu.

 


Da li poklanjate pažnju vežbama zagrevanja ?


Zagrevanje i istezanje su veoma važan, pripremni deo aikido treninga.

Sastoje se od sistematizovanog niza vežbi, koje se rade na svakom treningu.

 


Od čega se sastoji mentalni trening ?

Aikido je meditacija u pokretu. Tehnike samoodbrane vežbamo svesno i sa punom pažnjom. To nas automatski uvodi u koncentraciju.

Često praktikovanje vežbi koncentracije, na pravilan način, dovodi do njenog poboljšavanja.

Opuštanje: Bez ulaganja napora pratimo svoje prirodno disanje.

Vizualizaciju možemo primeniti  ponavljanjem u sopstvenim mislima slika i utisaka koje smo imali prilikom uvežbavanja tehnika, i  ubrzati učenje.

 


Da li učite samoodbranu od napada oružjem ?


Predajemo sistem odbrambenih tehnika od mnogobrojnih napada oružjem, pripremajući naše učenike za, po život opasne, situacije.

 


Tek sam se upisao na aikido i mislim da mi trener ne posvećuje dovoljno pažnje!

Sve što se pokazuje na treningu prvo pokušajte sami savladati kroz posmatranje.

Trener ili neko od starijih će sam primetiti kada je pravo vreme da uskoči i pripomogne vam savetom.

 


To je u redu, ali pokušavam nešto već nekoliko dana uzalud ! Dokle ?!


U aikidou nema takmičenja. Ne pripremamo se za takmičarsku sezonu. A ikido je rad na samom sebi za samoga sebe. Nema planiranog roka u kojem morate savladati tehniku.

 


Da li postoji članarina ?


Da, postoje dve članarine, mesečna, za klub, i godišnja, za organizaciju.